19 March 2011

Lalai Tidak Bertempat

"Weather predictions might not be sure thing, but it leads me to this point: Getting information from the Malaysian Meteorological Department (MET) is extremly easy because it has an excellent website. Its website is published in English and Malay, and has timely updates of weather predictions, and all sorts of advisories and warnings. Each major update comes with a set of definitions on what constitutes an "orange" stage warning (thunderstorms and possible floods in low lying areas), for example. The department deserves a pat on the back. Well done guys. What is unfortunate, however, is that not all goverment agencies have websites as good as MET's.."

Wowww...woww...bestnya bila tempat yang memberikan rezeki halal buat saya dipuji oleh orang awam walaupun saya tidak terlibat langsung dalam hal-hal mengemaskini paparan maklumat dalam website jabatan tapi sekurang-kurangnya dapat jugalah tumpang bangga sekejap :-)

Orang awam yang berurusan dengan mana-mana pihak selalunya akan merujuk nama agensi atau jabatan yang terlibat secara keseluruhan. Sebab itu baik atau buruknya imej atau layanan yang diberikan oleh kakitangan terlibat akan secara keseluruhannya dinilai sebagai mewakili imej jabatan secara keseluruhannya.

p/s: Masalahnya sekarang, dua hari lepas aku tersalah bagi nombor telefon Bahagian Ramalan pada salah seorang orang awam yang bertanyakan nombor telefon bahagian tersebut. Lepas bagi, aku try dail nombor yang aku bagi tu. Rasa cam mau pitam bila dengar "Nombor yang anda dail tidak terdapat dalam perkhidmataan..." Adoiiiii...cam mana ni. Aku tunggu si pemanggil tu telefon balik tapi si pemanggil tu terus senyap. Hurmmm...Apa pun aku akan bertanggungjawab 100% kalau selepas ni ada komplen dari si pemanggil itu :-(



No comments:

Post a Comment