14 November 2009

Bad weather @ bad mood




Bad weather hari ini (14Nov2009). Bila bad weather, mood kerja pun jadi bad. Sekejap-kejap hujan :-( Tapi hujan itu rahmat Tuhan. Bila hujan sepanjang hari, langit nampak mendung, gelap. Awan stratocumulus dan sirrocumulus banyak kelihatan di langit, hampir meliputi keseluruhan ruang langit. Bila tengok awan, aku mesti teringat pada seorang kawan yang suka merenung dan mengambil gambar awan dan bulan. Aku suka bintang. Aku suka merenung bintang pada waktu malam. Bintang yang banyak berkelip di langit pada waktu malam dapat membuatkan aku rasa sangat ceria dan bahagia. Waktu kanak-kanak dulu, aku sampai termimpi-mimpi melihat bintang yang sangat banyak bertaburan di dada langit. Suasana yang sangat indah dan manis sekali bila dikenang semula. Sahabatku,walaupun kita suka pada benda yang berbeza, hakikatnya kita sama-sama suka merenung langit.



No comments:

Post a Comment