24 May 2014

Semoga Mereka Tabah

Banyak cerita ingin saya tuliskan di sini tapi seperti biasa kemalasan sering menguasai diri jadi akhirnya semua cerita yang ingin ditulis terkubur begitu saja. Banyak isu menarik berlaku di negara kita kebelakangan ini. Paling menjadi tumpuan kehilangan pesawat kita MH370 pada 8 Mac lalu. Ia menjadi berita terhangat bukan saja di dalam negara kita bahkan sehingga ke peringkat antarabangsa. Lalu muncullah pelbagai teori dan andaian. Namun hingga ke hari ini, kehilangan pesawat ini tetap menjadi misteri kerana jika benar kapal tersebut terhempas mengapa hingga ke hari ini sebarang serpihan masih tidak ditemui? Ataukah pencarian di dilakukan di lokasi yang salah?

Apakah sebenarnya yang terjadi pada pesawat itu? Saya seperti juga anda yang lainnya sangat penasaran ingin tahu apa yang berlaku ke atas pesawat itu dan bagaimana nasib seluruh anak kapal dan penumpang yang berada di dalam pesawat itu. Saya dapat merasakan peritnya ahli keluarga yang terlibat berhadapan dengan situasi sebegini. Peritnya menanti khabar berita dari orang yang disayangi. Seolah-olah mereka ghaib begitu saja. Pergi tanpa sebarang tanda. 

Semoga ahli keluarga yang terlibat dengan musibah ini sentiasa kuat, tenang dan sabar dalam menghadapi ujian Allah ini. Hanya Allah yang maha mengetahui keseluruhan kejadian ini. Hanya kepadaNyalah tempat kita memohon pertolongan. Tanpa pertolongan dari Allah tiada apa yang mampu kita lakukan kerana sesungguhnya daya upaya kita sebagai manusia biasa sangatlah terbatas. Saya juga berharap sangat berharap agar satu masa nanti misteri kehilangan pesawat ini akan terjawab.

No comments:

Post a Comment