02 January 2010

2 Jan 2010

2 Januari suatu tarikh bermakna kerana saat itulah aku celik dan mula mengenal dunia serta ragam manusia.Tapi seingat aku, aku tidak pernah mengadakan sebarang sambutan setiap kali 2 Januari tiba. Aku memilih kesederhanaan dan menolak tepi perkara yang remeh temeh. Mengapa perlu dibazirkan wang ringgit untuk merayakannya? Bukankah yang lebih utama adalah kita menadah tangan memohon pada Allah agar terus diberi peluang untuk hidup sehingga 2 Januari akan datang lagi? Aku sangat bersyukur kerana masih diberi kesempatan oleh Allah untuk terus bernafas di muka bumi ini dan seterusnya dapat terus menyaksikan ketibaan 2 Januari 2010. Semoga tahun ini membuka lembaran baru yang lebih bermakna berbanding tahun-tahun yang telah ditinggalkan sebelum ini. Semoga pintu rezeki terbuka luas buat kita semua dan diberikan kesihatan diri yang lebih baik.

No comments:

Post a Comment