02 May 2012

Kuatkan Hatimu

Lamanya saya tidak menulis di blog kesayangan saya ini. Sebulan lamanya saya tinggalkan blog ini tanpa sebarang jejak. Hurmm...banyak idea belegar dalam kepala tetapi jari terasa malas menekan huruf mengatur ayat. Fikiran berserabut memikirkan pelbagai perkara terutamanya bila memikirkan adik yang bakal menjalani pembedahan untuk membuang ketumbahan di rahimnya/fibroid. Saya dapat merasakan kerisauan yang bersarang dalam hatinya. Jika saiz ketumbuhan sangat besar, kemungkinan rahim akan turut dibuang. Bagi seorang wanita, apalah ertinya menjadi seorang wanita tanpa rahim. Anda pasti mengerti maksud saya.

Saya percaya semua yang berlaku ada hikmahnya tetapi untuk kita menyakinkan dan memujuk hati seseorang yang sedang berduka sangatlah sukar. Berilah seberapa banyak kata-kata perangsang, ia seolah tidak memberi apa-apa kesan. Saya turut berduka. Saya tidak sanggup melihat adik saya muram dan menanggis kerana tangisan hanya akan membuatkan hari yang dilalui menjadi semakin suram dan tidak bermaya. Saya hanya mampu berdoa, mengharapkan yang terbaik buat dirinya. Semoga semuanya akan berjalan dengan baik, lancar dan sempurna. Permudahkanlah Ya Allah..