23 June 2010

Biar Masa Menentukan

Kalau satu hari nanti saya temui lelaki yang benar-benar saya cintai dan dapat menerima saya seadanya, saya ingin sekali memberikan yang terbaik untuknya. Saya ingin sekali memberikan kasih sayang yang suci dan murni untuknya. Siapa pun dia, saya akan menerimanya seadanya asal saja dia ikhlas dan jujur pada saya. Bukan harta dan wajah tampan yang menjadi ukuran saya kerana semua itu hanyalah bersifat sementara. Ketulusan dan keikhlasan la yang paling utama dan dia juga haruslah mampu membimbing saya ke arah yang lebih baik. Saya lebih rela bersendirian daripada hidup bersama dengan lelaki yang tidak mencintai saya, yang berlagak dan hanya mementingkan kehidupan duniawi. Saya lebih rela hidup bersendirian daripada hidup di samping lelaki yang hanya akan membuatkan jiwa dan kehidupan saya tambah menderita dan merana.

Saya tidak pernah kisah dan peduli pada tanggapan umum tentang title anak dara tua. Biarlah, saya senang dan selesa begini. Sekurang-kurangnya saya tidak menyusahkan sesiapa. Urusan ini adalah kehidupan peribadi saya yang tidak perlu dicampuri oleh sesiapa walaupun oleh ibu bapa saya sendiri. Ini zaman facebook, bukan lagi zaman batu. Kepada ibu saya, sabarlah, satu hari nanti, bila hati saya sudah bersedia saya pasti akan membawa seseorang melangkah masuk ke dalam rumah kita. Janganlah lagi terus bertanya sama ada saya sudah menemui seseorang yang istimewa kerana jawapan saya tetap sama seperti sebelum ini.Mudah-mudahan saja saya akan menemukan laki-laki yang kaya dengan budi bahasa dan kasih sayang...


No comments:

Post a Comment