08 August 2011

Musibah di bulan Ramadhan

Takziah diucapkan kepada seluruh ahli keluarga mangsa yang terlibat dalam kejadian tanah runtuh petang semalam di perkampungan Orang Asli Sungai Ruil Cameron Highlands. Semoga mereka diberikan kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi situasi menyedihkan ini. Kehilangan ahli keluarga dengan cara yang amat tragis pastinya meninggalkan kesan trauma yang sangat dalam di hati mereka apatah lagi dalam suasana menyambut hari raya yang akan menjelang tidak lama lagi.

"Dada saya seperti ditekan-tekan oleh 10 orang dewasa, tangan kanan tidak boleh bergerak. Saya hanya bergantung kepada tangan kiri mengorek lubang sepantas yang boleh bagi mendapatkan udara.. " Ia adalah pengalaman ngeri yang dilalui oleh Bah Anjang Besar Alang, salah seorang mangsa dalam kejadian tanah runtuh tersebut - sumber: utusan online

Sekalipun tidak berada di kawasan tersebut, saya seolah dapat merasakan kepedihan yang ditanggung oleh mereka. Seolah terbayang di ruang mata saya, para mangsa meronta cuba menyelamatkan diri sebelum akhirnya mereka lemas tidak berdaya dan nafas pun terhenti.

No comments:

Post a Comment