24 January 2012

Wanita dan Bunga Adalah Sinonim

Kenapa wanita sering disamakan seperti bunga dan lelaki pula diibaratkan seperti kumbang :-) ? Ini tentu saja kerana bunga itu indah, menarik dan mempesonakan. Malah keharuman sesetengah bunga dijadikan bahan asas pembuatan minyak wangi. Belum pernah rasanya bahan asas minyak wangi diperbuat daripada kumbang kan. Ada ka? Kalaupun ada mesti bau semacam. Jadi untuk anda yang bergelar wanita, berbanggalah kerana dilahirkan sebagai seorang wanita. Kita selalu dengar, di sebalik kejayaan seorang lelaki ada wanita berdiri di belakang menyokongnya. Jarang pula kedengaran, di sebalik kejayaan seorang wanita, ada lelaki berdiri di belakang menyokongnya walaupun tidak dinafikan sememangnya ada. Dan lagi bila suami dapat gelaran datuk, secara rasminya si isteri juga mendapat tempias gelaran datin. Tapi kalau isteri dapat gelaran datuk, suami dapat tempias gelaran juga ka..?

Sama ada anda dilahirkan sebagai wanita atau lelaki, hargailah kehidupan anda kerana kita tidak berhak untuk memilih lahir sebagai wanita atau lelaki. Semuanya adalah kententuanNya.









sumber gambar: google

2 comments:

  1. This is a better-quality article as they all are. I make fun of been wonder wide this an eye to some beat now. Its great to receive this info. You are fair and balanced.
    Dodge Lancer AC Compressor

    ReplyDelete