07 January 2013

Rahsia Tarikh Lahir

Rasanya ramai yang sudah tahu kajian yang telah dijalankan oleh Dr.Fadzilah Kamsah berkenaan rahsia personaliti berdasarkan tarikh lahir. Kajian yang telah dijalankannya selama 25 tahun. Kebetulan sekarang ni bulan Januari yang juga bersamaan dengan bulan kelahiran saya jadi saya ingin berkongsi personaliti mereka yang lahir di bulan Januari. 
  1. Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
  2. Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
  3. Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
  4.  Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
  5. Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
  6. Pandai mengambil hati orang lain.
  7. Pendiam kecuali setelah dirangsang.
  8. Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
  9. Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
  10. Badannya sihat tetapi mudah diserang selesma.
  11. Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
  12. Cukup sayang pada kanak-kanak.
  13. Suka duduk di rumah.
  14. Setia pada segala-galanya.
  15. Perlu belajar kemahiran bersosial.
  16. Sifat cemburu yang sangat tinggi.
Setelah disemak, rasa-rasanya memang sebahagiannya hampir kepada gambaran kasar personaliti saya :-) terutamanya.... nombor 10  uhuk...uhuk sebab sekarang saya memang tengah selesma dan memang agak kerap juga saya diserang selesma. Nombor 4, 12 dan 13 juga agak melambangkan personaliti saya. Hanya itu yang dapat saya kongsikan. Nombor-nombor lain yang juga agak memberi gambaran kasar kepada personaliti saya biarlah menjadi rahsia saya.

4 comments:

  1. ana bday Jan... ada yg sama ada yg tak semuanya kebetulan shj kan... tq kongsi info..

    ReplyDelete
  2. :-) ya.. kebetulan tp best juga sekadar untuk hiburan kan

    ReplyDelete
  3. :-) bulan feb... coming soon hehehe

    ReplyDelete